4/09/2015

Biszkomlet - nasze odkrycie


Witajcie ! 
Dziś mamy dla Was przepis - odkrycie ! 

Znalazłam go w internecie i wykorzystałam. Ku mojemu zdziwieniu Donatan zjadł ze smakiem aż pół tego cuda. Czyli w przeliczeniu zjadł 1 jajo i 1 łyżkę mąki. 

Przepis był na dwa i taki zrobiłam, jednak myślę że dla dziecięcia w wieku Donatana można bez obaw zrobić przepis który podaję. 

Składniki (porcja dla dziecka w wieku 14 miesięcy): 
- 1 jajko
- szczypta soli 
- 1 łyżka mąki pszennej (ja użyłam mąki babuni) 
- ciutka masła do natłuszczenia patelni

Makę przesiać.
Ubić mikserem białka z solą na sztywną pianę (mikser na max obrotów).
Dodać rozbełtane w szklance widelcem jajka i wymieszać mikserem na średnich obrotach. 
Zmniejszyć obroty na najmniejsze i stopniowo dodać mąkę aż wymiesza się z jajkami. 
Smażyć biszkomlet na natłuszczonej, mocno nagrzanej, nieprzykrytej patelni do zarumienienia z obu stron. 

My polecamy dżem wiśniowy jako dodatek, jednak myślę że cukier puder, syrop klonowy oraz miód równie dobrze by pasowały. 

Lubicie takie cuda ?
Co położylibyście na wierzchu zamiast dżemorku? 



12 komentarzy:

  1. Robię omlety nieraz, w różnych formach - najlepszy jest dla mnie z żółtym serem, ale serwuje go rzadko, bo potem mi się na boczkach odkłada ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj lubię żółty ser chodź staram się unikać :) a w którym momencie trzeba go dodać do omleta ?

      Usuń
  2. Nie no takiego jeszcze nie jadłam! Uwielbiam omlety, naleśniki i wszystkie tego typu sprawy!! Jutro będę miała pyszne śniadanko ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja bym położyła świeże owoce i serek mascaropne i byłby mini torcik śniadaniowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mascarpone nie lubię ale homogenizowany z owocami też by był wypasiony :)

      Usuń
  4. My lubimy omlety z bananem i cynamonem :p Dzięki za inspirację, na pewno wypróbujemy, bo wygląda smaaaacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pyszniaście i zapewne tak smakował. W sumie też prażone jabłka fajnie by smakowały na takim omlecie, na naleśnikach sprawdzają się wyśmienicie

    OdpowiedzUsuń