7/25/2014

Kiślujemy !

 Kisiel ostatnio stał się u nas hitem deserkowym. Dońko kisiel je średnio 3-4 razy w tygodniu.




Wypróbowane smaki: 
- jabłkowy
- czarna porzeczka
- biała porzeczka 
- rumiankowy (herbatka)
- dzika różka z maliną (herbatka)
- brzoskwiniowy (herbatka)


Przepis na nasz kisielek:

- Odmierzamy 120 - 150 ml płynu.
- odlewamy trochę , resztę wlewamy do garnuszka i gotujemy (najlepiej pod przykryciem)
- do odlanej części dodajemy ok. 1 łyżeczki mąki ziemniaczanej i mieszamy
(1 płaska miarka od Bebiko jest idealna do 120ml) im więcej mąki tym kisiel gęstszy :)
- gdy woda się zagotuje, wlewamy zawiesinę cały czas mieszając
Ot kisielek gotowy :)
Pozdrawiam, 

21 komentarzy:

  1. właśnie miałam dziś robić- wiśniowy:)

    Agata, nie lubię Cię już...! Czaję się na te talerzyki skip hop i miałam dziś zamówić, ale odpuściłam, a teraz je zobaczyłam i znowu je chcę ;( Niedobra TY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no już już :*
      ja się miesiąc na nie czaiłam i kupiłam cały komplet :D (co i tak uważam za istne szaleństwo)

      Usuń
    2. bo to jest szaleństwo. Już miałam w koszyku talerzyk i bidon, ale jak zobaczyłam cenę to pomyślałam, że to przestępstwo w biały dzień:P pewnie i tak kupię bo choruję od dłuższego czasu na nie.

      Warto?

      Usuń
    3. no my bidonu na razie nie potrzebujemy więc mamy miskę , talerzyk i sztućce :)

      ja jestem z nich bardzo zadowolona ( jak byłam mała dostałam komplet z Pokahontaz z tego samego tworzywa co te talerzyki i mam je do dziś i nawet obrazki widać :) )

      Usuń
    4. NIe lubię Cię :( chlip, chlip

      Usuń
    5. jest mi bardzo przykro :(

      Usuń
    6. Też zakochałam się w tych talerzykach Skip Hopa, są piękne! W ogóle marzy mi się połowa rzeczy od nich dla synka, takich ładnych chyba jeszcze nie widziałam ;)

      Usuń
  2. Cudne miseczki, ale przyznam szczerze, że dopiero u Ciebie je widzę. Po konwersacji z Sierpniową Mamą widzę, że to chyba takie must have wśród mamusiek ;-) Aż się boję zapytać o cenę? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zdradzisz przepis na swój kisiel? :)

      Usuń
    2. z tymi miseczkami tak nie do końca że musiałam je mieć ale Dońko trochę pieniążków dostał na chrzciny i się szarpnęłam, za cały zestaw prawie 100 zł - istne szaleństwo jak na moje ( mam zastawę na 6 osób za dużo mniej :P) a kisiel ? 120 ml soczku albo herbatki i ok. jedną czubatą łyżeczkę mąki ziemniaczanej :)

      Usuń
    3. Wow! 100 no nieźle ;-) Rzeczywiście szaleństwo :D Aż poczytam sobie o tym.
      A ten soczek gotujesz czy jak? O to w sumie mi chodzi ;-)

      Usuń
    4. tak gotuje :) Z całej zawartości odlewam trochę i mieszam z mąką a resztę gotuję pod przykryciem :) dokładny opis dodałam do posta

      Usuń
    5. Już wiem co u nas jutro bedzie na deserek :)

      Usuń
    6. I jak deserek sie udal ?

      Usuń
  3. Fajna sprawa ;-) Wstyd się przyznać ale Ja wiedziałam jedynie jak zrobić kisiel z paczki,a Ty uświadomiłaś mnie że można go zrobić naturalnie ;-) Super sprawa z pewnością w przyszłości skorzystam!;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj oj oj :-). Czesto robie dla mnie i D. Tylko dla siebie dosladzam :-)

      Usuń
  4. dobry kisiel nie jest zly :D latwo i przyjemnie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować, galaretki jej nie zasmakowały, ciekawe jak kisielek :)

    OdpowiedzUsuń