5/18/2015

Rabarbarowo - dzieciowo (WB1)


Idealny przepis na : kompot z rabarbaru !

Sezon rabarbarowy rozpoczęty i bez problemu możemy go zdobyć.
Surowy, w placku czy też do picia - każdy znajdzie coś dla siebie.

 Ja bardzo lubię kompot z farfoclamiz rabarbaru i też właśnie taki robię najczęściej.

Potrzebujemy:
- ok. 600g (po obraniu) rabarbaru
-  6 łyżeczek cukru
- 2 litry wody
- 2 łyżki soku z cytryny
- cukier do ew. dosłodzenia

Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy w centymetrową kostkę. Na dno garnka wsypujemy 6 łyżeczek cukry i rozpuszczamy go. Gdy cukier się rozpuści i lekko zbrązowieje wrzucamy rabarbar i mieszamy. Cukier się zbryli ale spokojnie - po czasie się rozpuści. Gdy rabarbar zacznie się gotować, zalewamy go wodą i gotujemy pod przykryciem. Gdy zacznie bulgotać zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 5 minut aby rabarbar zrobił się miękki. Gdy ostygnie dodajemy cytryny i ewentualnie cukru.
Smacznego!


A że Dzień Dziecka tuż tuż jak zwykle pojawia się odwieczne pytanie - co kupić ? Wychodząc Wam na przeciw przewertowałam ulotki sklepowe i mam dla Was kilka - myślę że ciekawych propozycji. Przedział cenowy jest ogromny z racji tego że każdy ma inny budżet przeznaczony na ten cel. Zapraszam do zapoznania się z moimi propozycjami :

LIDL



Piękny Rowerek biegowy Przeznaczony dla dzieci w wieku 3+ .



Piaskownica z daszkiem - z możliwością całkowitego opuszczenia daszku (świetna ochrona przed kotkami które mają w planach zrobienie sobie z miejsca zabaw naszych dzieci kuwety)


Samochód zdalnie sterowany - coś co napewno zainteresuje młodsze i starsze dzieci oraz tatusiów.


Ciastolina  z akcesoriami.

BIEDRONKA


Trampolina z siatką - średnica 305cm


Deskorolka lub wrotki (regulowany rozmiar)


Hulajnoga trójkołowa na kauczukowych kółkach.


Poduszka dekoracyjna lub pościel bawełniana 


Książki dźwiękowe lub interaktywne.


 TESCO
TESCO


Dla fanów KRAINY LODU.

Dla fanów AUTA.





12 komentarzy:

  1. Smak dzieciństwa taki kompocik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kompot rabarbarowy. Ja robię gęstszy w formie syropu do rozcieńczania i wtedy dodając wodę gazowaną robi się nam orzeźwiająca lemoniada :) super na letni piknik lub posiedzenie na działce.
    Jeśli chodzi o dzień dziecka to zakupiłam mojej małej dużą kuchenkę z akcesoriami i czaję się na ciastolinę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę spróbować zrobić taki gęsty :) mój mąż lubi gazowane więc napewno smakował by mu bardziej niż ten tradycyjny.
      a co do kuchni marzy mi się dla Donka taka drewniana ... taka oh i ah ... ale miejsca brak :(

      Usuń
  3. Dzięki za ten przepis - jak byłam mała moja babcia gotowała kompot z rabarbaru, uwielbiałam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar kojarzy mi się z Polską, tutaj jest mniej popularny. Jeszcze nie widziałam go w sklepach, a rozejrzę się uważniej, bo nabrałam ochoty na taki kompot. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś w tv mówili że rabarbar polski nie jest ;) tylko jakąś marną odmianą leczniczych roślin

      Usuń
  5. A to się zgrałyśmy :) u mnie też kompot z rabarbaru , ale jabłkami, truskawkami i miętą :). Pyszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam widziałam :) aż nabrałam apetyta na taką bogatą wersję :)

      Usuń
  6. Uwielbiam ciasta rabarbarowe. Kompotu jeszcze (o zgrozo) nie piłam. Chyba czas to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mogłaś ?!
      ale drożdżówkę z rabarbarem to bym zjadła :)

      Usuń