3/10/2015

mleko ryżowe RAZ !



Niedawno na blogu Mamuszki zostało opublikowane tygodniowe MENU Zosi. Zauważyłam że  często pojawia się w nim mleko ryżowe i bardzo mnie to zainteresowało. Wstyd się przyznać ale nigdy się z takowym nie spotkałam - niewiele myśląc "przewertowałam" internet i dowiedziałam się że jest to nic innego jak napój na bazie zboża, a konkretnie ryżu brązowego bądź białego.

Znalazłam kilka przepisów na ten magiczny napój i zrobiłam swój. Oczywiście udoskonalony.


0,5 szklanki ryżu (ja użyłam białego) + 1 szklanka wody do ugotowania
3-5 szklanek wody ( im mniej wody tym mleko będzie bardziej gęste)

Ryż ugotować do miękkości i odstawić do wystygnięcia.
Przełożyć do wysokiego naczynia, zalać ciepłą wodą i maksymalnie zblendować.
Powstały płyn przecedzić przez sitko.
Ja podczas gotowania ryżu dodałam pół laski cynamonu przez co mleko miało fajny zapach i smak.


Robiłyście kiedyś takie lub inne mleko czy kupujecie gotowce ?

Pozdrawiam, 


8 komentarzy: